2010. november 10., szerda

15-16-17 nap

HOLA!!! Ahogy erre fele koszonnek :-)

Vegre rajottem, hogyan kell kepeket rakni a blogra!!! Egy kep rolam! Lassatok, hogy meg elek es kivaloan vagyok! Es egy par gyonyoru pillanat, amit meg az automata gepem is egesz jol vissza adott..azt hiszem..

A 14 nap koraban emlitett ejszakaja, valoban nagyon kellemesre sikerult! Jol kipihenve ebredtem es mar elore orultem a jol megerdemelt "konnyu" 16 km-es napomnak...

Mar az indulaskor ereztem, hogy nem lesz az! Az elozo napi esos ido nem javult, sot!! Szelviharra es JEGESORE ebredtunk!!! El se hittem! Ket napja meg 20 fok volt es napoztam! Ma meg jegeso! Dehat nem volt mit tenni! 8-kor el kellett hagyni a szallast!

Az aznapra tervezett ut, ugy nezett ki, hogy 12 km egy erdon keresztul semmi fele megallohely vagy telepules vagy piheno nelkul, egy jelentos szakaszon hegynek fel. Ezt kovetoen egy kis telepules, majd plusz meg 4 km a szallasig..ilyen egy konnyu nap...

Nem is lett volna ezzel semmi baj, ha nincs szelvihar es jegeso!
Hal isten meleg ruhaim vannak, igy fazni nem faztam, de azert a szellel valo kuzdelem nem esett jol!!

A 12 km-es szakasz elso fele, amig "csak" jegesett meg egesz turheto volt..am a masodik feleben elkezdett zuhogni az eso es orkanszeru szel fujt mind ehez..ilyen szelet magyarorszagon, mivel eleg vedett a mi kis orszagunk szerintem nagyon ritkan lehet erezni...amikor a szel olyan eros, hogy feldont...foleg a hatizsakkal a hatunkon..plusz az eso!!!! Es mindezt egy erdo kozepen egyedul a semmiben...A vegen mar csak nevettem...mit lehet ilyenkor csinalni.. EN AKARTAM!!

Erdekes az ember...ha ez a helyzet ugy allt volna elo, hogy valaki miatt megyek el egy turara vagy barmilyen hasonlo okbol kifolyolag, akkor biztos nagyon szenvedtem volna es sajnaltam volna magam..de ezt az utat EN akartam..es tudtam, ilyen helyzetek adodhatnak...Igy nem sajnaltam magam, hanem alltam a sarat hosiesen es be is ertem a varva vart kisvarosba, ahol szerencsere volt egy bar, ahol atoltozhettem, mert a zoknimtol a bugyimig csuron vizes lettem- koszonhetoen a legkevesbe sem professzionalis felszerelesemnek!

Atoltozve, felmelegedve, fel liter forro tea elfogyasztasa utan, megvartam meg elallt az iteletido es a brazil lannyal kozosen (aki mar szinte allando utitarsamma valt az elmult napokban) elindultunk a 4km-re levo szallasra, ahova szerencsesen meg is erkeztunk egeszen koran!

Egy nagyon kellemes kis szallason szaltunk meg es isteni finomat fozott nekunk a hazi neni- sertes pofa vorosborban fozve!!! Hihetetlen finom volt...mintha marha hus lett volna!! Isteni vacsora volt!

Uj emberekkel is megismerkedtem ebben a par napban! Talalkoztam egy fiatal svajci parral, akik szinten Genf mellol az Alpokbol indultak neki 3 honapos 2000 km-es utjuknak...hihetelen..ugy latszik svajcban ez a divat..de azert ehez, mar oriasi tapasztalat es eronlet kell!!!

Talalkoztam egy angol fiuval, aki mar vissza fele setal!!! Ez korabban is feltunt, hogy jonnek szemben is az uton!! Nem is ertettem..es kiderult, hogy sokan, miutan oda setalnak, vissza is setalnak!!! Hihetetlen emberek vannak!! Kerdeztem ezt a fiut is, hogy megis meddig akar setalni a kiindulo pontig, ahonnan indultunk a francia-spanyol hatarig?? Azt mondja, nem!!!! Meg setal tovabb, mivel ugye ez a zarandok ut megy francia orszagban tovabb...Ranezesre olyan kedves normalis embernek tunt....tuti bolond...

Allitlag van itt egy ferfi, en nem talalkoztam vele,  o is vissza fele setal. Egy oceanjaron dolgozott, ami elsulyedt es csak o maradt eletbe! Azota setal! Semmi mast nem csinal! Allitolag mar bejarta nepalt, tibetet is gyalog...

Sajnalom ezeket az embereket..biztos azert setalnak ennyit, mert otthon nincs mit csinalniuk vagy nem varja haza oket senki....DE ENGEM VARNAK!!!! Es ez olyan jo!! Koszonom!!!

A 16. napi celom BURGOS!! A zarandok ut ujabb nagyvarosa! Erre a napra is egy konnyu 16 km-t terveztem, hogy Burgos kulvarosaba, pamplonai tapasztalataim alapjan buszra szallok es nem setalok keresztul az ipari teruleten (megnyugodtam, mert kiderult mindenki igy csinalja...mar aki nem mazochista, mert sokan vegig setaltak azert..lattam..).

Ezt a napot is a Brazil lannyal setaltam vegig...De az ido nem javult..ugyan esni mar nem esett, de olyan hihetetlenul eros szel fujt, amit magyarkent nagyon nehez elkepzelni...es folyamatosan es szunet nelkul...igy meg a tervezett busz megallo elott vegul stoppal mentunk be Burgosba, mert egyszeruen keptelenseg volt haladni a szellel szemben..nagyon nehez volt!!!

A stopnak koszonhetoen eleg koran ertunk be Burgosba, ahogy en terveztem is, mert mindenkeppen szerettem volna megnezni a varost es anak hires katedralisat! Egy kicsit kezdett sok lenni szegeny brazil lanybol es azt hiszem, nem tul udvariasan kozoltem vele, hogy en most egyedul akarok lenni...biztos megbantottam...

Azt hiszem ennek az utnak ez is a lenyege! Hogy megtanuljuk felvallalni magunkat, lehet persze diplomatikusabban kene...de mindenkeppen fontos! Mert ha masokhoz alkalmazkodunk folyton (mint az eletben is) akkor annak vegzetes kovetkezmenyei lehetnek, faradtsag, kialvatlansag, oda nem figyeles...es aztan eleg egy felre lepes mindezek kovetkezteben es vege a kalandnak...nem szabad!! Csak magunkra kell figyelnunk! A sajat temponkra, a sajat igenyeinkre!! Termeszetesen segiteni a masoknak, ha szuksege van ra, de ennyi!! Minden zarandok ha talalkozik az uton megkedezi a masiktol hogy minden ok-e!! Ez alap!! Es utana mindketten figyelnek arra, hogy lemaradjanak egymastol es ne zavarjak egymas privat szferajat...mindenki haladjon a sajat tempojaban melyuljon el a sajat gondolataiban...

Szoval miutan megszabaultam szegeny brazil lanytol, elhataroztam, hogy nem alszom a kozszallason, hanem az elmult napok megprobaltatasai utan kiveszek egy szobat! Az angyalok teljesen "veletlenul" egy isteni kis pansioba vezettek, ahol fel aron tudtam aludni, mint korabban Pamplonaba!!! Ne kerdezzetek, ha kerestem se talaltam volna ennel kedvesebb es olcsobb szallast!!! Miutan megtudtam, hogy a Pamlonai kozszallason voltak BED BUGS-ok, azota erre oda figyelek, hogy nagyvarosban inkabb nem megyek kozszallasra..lehet, hogy itt nagyobb az eselye a BED BUGS-nak...BED BUGS para nem mult el..

Egy kis delutani piheno utan elindultam felfedezni BURGOS-t!! Csodas kisvaros! Mindenkinek nagyon ajanlom! Egy kis gyongyszem! Gyonyoru foterrel, a csodas gotikus katedralissal!! Nagyon-nagyon szep hely!! Mikozben elmelazva setalok a katedralisban, kik jonnek velem szemben?????? AAAAAAAAAAAA A spanyol flotta.....de mit keresnek ezek itt...1.5 nappal elobb kene lenniuk...jajajajajajaj...teljesen magamba zuhantam!! Ezek elrontjak az egesz utat!!!

A varos nezesem utan - komplett esovedo felszereles bevasarlasat kovetoen vegre...- vissza mentem a szallasra es igyekeztem regeneralodni!! Nagyon fajt a labam! Es nem tudtam mit csinaljak! A hirek tele voltak azzal, hogy spanyol orszagban itelet ido tombol!! Fizikailag es pszichesen is a 15 napi gyaloglas utan ki vagyok mar merulve!! Hogyan tovabb???

Minden utikonyv, minden beszamolo azt irja, hogy a BURGOS es LEON kozotti 180 km-es szakasz a legnehezebb...egyreszt azert, mert ilyenkorra mar mind fizikailag es mind szellemileg faradtak a zarandokok es ezek a szakaszok a spanyol alfoldon mennek keresztul, ahol szokszor 15-20 km-en keresztul az eg egyadta vilagon semmi de semmi sincsen..csak a nagy siksag...

Ezeken a teruleteken az idojaras is nagyon viszontagsagos..szelviharok, esozesek meg normal korulmenyek kozott is varhatoak!! Tehat ez a szakasz egy nagyon nehez es nagyon hosszu es nagyon kegyetlen resz ezek kozott az extrem viszonyok kozott...

Nem emlitettem meg, hogy megvettem a haza repulojegyemet!! Honvagyam van! Es kituztem magamnak egy datumot amikorra otthon akarok lenni!!! Megneztem a jegyarakat, csatlakozasokat es a legoptimalisabb napra megvettem a jegyet!!

De akarhogy is szamolok, arra a napra a teljes utat csak ugy tudnam teljesiteni, ha minden nap legalabb 25 km-t gyalogolnek...ezek kozott a viszonyok kozott...

Megigertem a csaladomnak, hogy nem szerzek maradando izuleti gyuladast vagy tudogyulladast az uton...ismerem magam, ismerem a korlataimat....nem fog menni a napi 25 km...lehet, hogy menne ha nagyon akarnam, de milyen aron...raadasul annyi szepseg van ezen az uton, amit nem erdemes kihagyni ha mar itt van az ember!! Es faradtan, allandoan az orat nezve, hogy idoben a vegcelhoz erjunk ezt nem lehet kielvezni!!

Burgos egy nagy varos! Innen rendszeresen mennek buszok mindenfele...es hoztam egy dontest...atbuszozom ezt a latvanyban szegeny, de megprobaltatasokban viszont nagyon gazdag 180 km-t...A dontesben nagyban kozre jatszott az is, hogy igy remelhetoleg vegleg megszabadulok a spanyol flottatol is...

Rajottem, hogy a buszozas is a Camino resze...azaz a dontes a buszozasrol...az is egy dontes ha valaki egyaltalan nem buszozik es az is, hogy aki buszozik mennyit, hova es hogyan...en is sokat gondolkodtam azon, hogy meddig busszozak..A buszon nem en voltam az egyeduli zarandok :-))) ez is csak megerositett abban, hogy semmi se fekete vagy feher...a camino resze a buszozas es az azzal kapcsolatos dontes meghozatala..

Leon az utolso nagyvaros az uton...en ugy dontottem, ha mar busszozas, akkor most kibuszozom magam es utana tobbet nem ulok jarmure!! Lehetett volna hogy most csak egy rovidebb szakaszt buszozom es kesobb is egy rovdebbet stb...de ez nem vedett volna meg a spanyol flottatol veglegesen...tovabba ezt nem akartam!!! Es egyebkent is...megint szivesen megismertem volna uj embereket, mert ez a Logrono ota egyutt utazo tarsasag is kezdett egyhanguva valni a szamomra! Igy biztos teljesen uj lesz a csapat megint!!!

A zarandok utat egyebkent barhonnan el lehet kezdeni.. Ahogy latszik is, sokan mar a francia alpokbol kezdik...ennyi erovel lelkiismeret furdalasom lehetne mert en nem onnan kezdtem...de hat szoba se johet szamomra 2000 km....a tradicionalis kezdo pont SJPP ahonnan en is kezdtem es a 800 km-es ut...de az uton barhonnan lehet kezdeni...sokan kezdik Pamplonabol, Logronobol, Burgosbo es Leonbol az utat...A zarandok igazolvanyt a vegen mindenki megkapja aki legalabb az utolso 100 km-t legyalogolta...a tobbi az mar mindenkinek a sajat szemelyes DONTESE!!!

Es en igy dontottem!! Es azt hiszem jol dontottem...Pontosan 320 km maradt meg igy is elottem...En ugy fogalmazom, hogy ez az SJPP-Burgos ut volt a 1. szakasz (pont 300 km) es most ez a Leon- Santiago szakasz lesz a masodik...

Latvanyban csodalatos szakasznak mondjak ezt a reszt...Egyaltalan nem banom, hogy a sivar, kopar videkek helyett az idomet es az eroforrasaimat erre a szakaszra fogom osszpontositani!!

Igy is osszesegeben 620 km-t fogok legyalogolni. Arrol nem is beszelve, hogy ez a fenmarado 300 km bevallalhato kenyelmesen, rohanas es stress nelkul abba az idointervallumba amit kituztem magam ele...

Talan egyszer meg becsuletbol vissza jovok es lesetalom a Burgos-Leon kozotti szakaszt! Csak, a becsulet kedveert.. A zarandok utlevelembe beragasztottam a buszjegyet!! Igy teljes a kep!! Ez az EN Caminom...olyan amilyen...de az enyem!!! Mint a magyar narancs :-))

Es ennek az utnak eppen ez a lenyege!! Hogy mindenkinek a sajatja, hogy mindenki azt hoz ki belole amit akar! Hogy mindenkinek mast ad! Ez az ut egy csoda! Es ezt mindenki igy eli meg aki vegig megy rajta!!!

Igy a 17 napom egy 3 oras busz uttal indult Leonba!! Majd egy varos nezessel folytatodott!! Leon is kedves kisvaros, de nem osszehasonlithato Burgossal semmilyen szempontbol! Itt is van egy gyonyoru katedralis, ami sajnos zarva volt, pedig hiresek az uveg ablakai...Itt spanyolorszagban allandoan zarva vannak a templomok...Itt ez a sok csodalatos templom es nagyon szerencsesnek kell lenni ahhoz, hogy egyet-egyet nyitva talaljon az ember!

Egyebkent ez jellemzo..nem egy turista barat nepseg! Sot! Kifejezetten baratsagtalanok az emeberek meg a zarandokokkal is. Volt, hogy a barban meg ki se szolgaltak minket vagy kiraktak a zarandok szallasrol, mondva, hogy elmult 8 ora 5 percunk van elmenni es mindezt olyan stilusban...az utcan megkertem valakit, hogy fotozzon le es mondta, hogy nem...15 km gyaloglas utan bementunk egy barba, a semmi kozepen orulve hogy vegre van ott valami es a tulajdonos mondta, hogy zarva vannak, menjunk ki (vasarnap volt es ugy lattam, hogy ott az egesz falu vasarnapi ebeden...), annyira se volt kedves, hogy legalabb a mosdoba beengedjen minket...mi meg ott altunk kimerulve es vegul a szomszedos kispadon pihentunk egy picit...

Szoval az 1100-1500-as evek varosvezetoinek habitusat a mostani itt lakok nem orokoltek es ugy erezuk, nincsenek is tudataban annak, hogy milyen jelentoseggel bir szamukra a zarandok turizmus!!

Persze tisztelet a kivetelnek, mert azert neha lehet talalkozni baratsagos, spanyol helyiekkel is :-))

Szoval a katedralis kivetelevel ezt a zarandokuton meg jelentos varost is megtekintettem! Ezzel meg is neztem az uton talalhato es kulturalis szempontbol jelentos varosokat- Pamplonat, Logronot, Burgost, Leont! Mar ezert erdemes ez az ut!! Egyebkent ezekre a helyekre soha nem jutna el az ember!! Igy pedig lehetosege van ezeket a kedves spanyol tortenelmi varosokat megnezni...2016-ban Burgos lesz europa kulturalis fovarosa!!!

Sporolasi cellal, most a helyi zarandok szallason alszom...Imadkozom, hogy ne legyenek BED BUGSOK...de a tegnapi panzio es a mai 180 km-es buszozas utan mar tenyleg pofatlansag lenne megint szallodaban tolteni az estet...igy remenykedve nezek egy BED BUGS nelkuli ejszaka ele...

Remelem holnap uj erovel tudok neki kezdeni utam 2. szakaszanak es a labam is kicsit rendbe jon ezutan a 1.5 nap pihenno utan.....

5 megjegyzés:

  1. Olyan jó volt látni a képet rólad!!!Nagyon jól nézel ki. Nyugi ez a viharos szél biztosan elfújja a Bed Bugsokat. Biztosan tudom, hogy utálják!! Igazán okos döntést hoztál a buszozás ügyében. Így talán még több élményt és kapcsolatot tudsz szerezni és ráadásul van esélyed arra, hogy a végére érj, ami minden szempontból nagyszerű érzés lesz!! Talán a pocsék időt is magad mögött hagyhatod, hiszen egyre inkább közeledsz a tengerhez. Vigyázz magadra Kicsim és járd itt is akárcsak egész eddigi életedben a SAJÁT UTADAT sok sok puszi Anyu

    VálaszTörlés
  2. Nem akarom Anyukád szavait ismételni, ezért csak annyit, csatlakozom, az előttem szólóhoz!!! :)
    Jól döntöttél, és igazad lehet, hogy a Camino része, a szabad döntés!
    Járod a saját utad és ez jól van így!!!
    Csak így tovább, ügyesen, okosan!!!
    Sok puszi: Kati

    VálaszTörlés
  3. :-)))))

    Koszonom Nektek!! SOk-Sok Puszi!!

    VálaszTörlés
  4. olvaslak, mar hetveges programom lett :-), Zucchero uj albulmat hallgatom.. es picit elsirtam magam. Eszterem, igen ez a Te utad es olyan amilyennek Te eled meg. Nagyon szeretlek, Reka
    u.i.: varlak Olaszorszagban!! tudom mennyire szereted...puszi

    VálaszTörlés
  5. KEDVES MIMI! NAPOKIG NEM TUDTAM OLVASNI A BLOGODAT,MERT KÖLTÖZŐ FÉLBEN VOLTAM,DE MOST ,HOGY VAN NETEM PIHENÉS KÉPEN VÉGRE OLVASHATOM AZ IZGALMAS SOKSZOR MOSOLYGÓS ,HARCIAS KITARTÓ BESZÁMOLÓID NAGYON ÜGYES VAGY CSAK ÍGY TOVÁBB KEVÉS HÖLGY MONDHATJA EL MAGÁRÓL AMIT TE ITT MEG ÉLTÉL ÉS MEG ÉLSZ MÉG HA NÉHA NAGYON FÁRASZTÓ IS AZ UTAD. AZT HISZEM MIRE AZ ÚT VÉGÉRE ÉRSZ OLY SOK CSODÁS ÉLMÉNYBEN LESZ RÉSZED AMIT EGY ÉLETEN ÁT NEM FELEJTED EL,ÉS A SZÍVEDBEN HORDASZ. MINDIG LESZ MIT MESÉLNED, MERT ESZEDBE JUTNAK OLYAN RÉSZEK AMI NAGYON FÁRASZTÓVOLT MÉG ELŐTTED AZ ÚT VIGYÁZZ NAGYON LÉGY ÓVATOS MINT EDDIG!!KI TARTÁST ÉS BÜSZKE LEHETSZ MAGADRA ESZTER!ANGYALOK VIGYÁZZÁK UTADAT HIGGYÉL BENNE PUSZIKA NEKED EGY ISMERETLEN

    VálaszTörlés