2010. november 14., vasárnap

19. nap esteje...

Erdekes este volt....Ez a novemberi zarandoklas nagyon szerencses abbol a szempontbol, hogy ha az ember nyugalomra es egyedul letre vagyik, akkor szinte biztos, hogy ha egy eldugott szallason szal meg, akkor megkaphatja! Ha pedig tarsasagra van igenye, akkor megszall valamelyik fo csomopontban talalhato szallason es akkor OTT aztan van tarsasag boven! Egyszoval nem az van mint a zsufolt idoszakokban, hogy nincs menekves a tomeg elol...mindig lehet az igenyeknek megfeleloen szallast keresni es talalni!

Jol dontottem :-) Masnap elsetaltam ahhoz a szallashoz, amit Sergio ajalntott..tenyleg egyedul lettem volna..ami neha jo..de nem ket nap egymas utan!! A valasztott szallason aztan kaptam a tarsasagi eletbol...es ismet hihetetlen erdekes embereket ismertem meg!!

Volt ott egy spanyol ferfi, aki az elso Caminojat 20 eve csinalta. Azota mar 4-szer gyalog es 8-szor biciklivel ment vegig. Jol meno vallakozase van egyebkent! Azt mondja neki ez a nyaralas! 50 korul lehet, de szuper kondiban volt! Napi 40 km-t gyalogol...van mar gyakorlata...es rettenetesen elvezi, hogy ezaltal 1 honap alatt tobb embert ismer meg, tobb emberrel beszelget, eszmet cserel, mint egyebkent otthon 1 ev alatt!!

Nagyon fontosnak tartja, hogy folyamatosan valtoztatssuk a caminon a tarsasagot es elmondta, hogy kezdjek el vacsorakra jarni, mert ott lehet megismerni igazan a tobbieket!! Igy ra is vett, hogy aznap este feltetlen csatlakozzam hozzajuk!

A spanyolok foznek! A ket spanyol a korabbi csapatbol is allandoan fozott!! Es nem szimpla egyszeru eteleket, hanem komplett 3 fogasos vacsorakat! Ami az erdekes, hogy nem is a nok, hanem a ferfiak foznek! Azok kozul is a 40 feletti spanyol ferfiak!!

Egyszeruen nem utasithattam vissza! Egyebkent itt megjegyeznem, hogy a helyiekkel szemben, a Caminot jaro spanyolok, tenyleg nagyon kedvesek, nyitottak es igazan jo szivuek, ok azok, akik rogton mindenkit korbe kinalnak mindennel es ami az ovek az a mase is!! Szoval csak ezek a helyi parasztok ilyen zarandok ellenesek!!

Egyebkent ez is valtozo! Utamat a Francia spanyol hatartol kezdtem! Franciaorszagbol atgyalogoltam Spanyolorszagba- Navarra tersegbe! Itt igazan kedvesek es aranyosak voltak az emberek, a taj csoda szep, az utjelzesek nagyon profin egyertelmuen jelezve!! Ezt kovetoen Logrono utan leptem be Rioja tartomanyban, ahol az emberek nem kedvesek, az utjelzesek remesek es elsodlegesen a szolo ultetvenyek jellemzik a tajat!

Riojat spanyolorszag egyik legnagyobb tartomanya Kasztilia-Leon kovette..jelenleg is ebben vagyok! Ezen a szakaszon az emberek egeszen Leonig allitolag igazan remesek , bar encsak Burgosig tudok nyilatkozni..addig tenyleg azok..es a taj is a nagy spanyol alfold...

Leon ota egyebkent kifejezetten kedves, segitokesz, mosolygos helyiekkel talalkoztam az elmult napokban! Astorga nevu telepulesnel, azt mondjak mar a taj is megvaltozik es dimbes-dombos, latvanyban ujra gazdag lesz!

Vissza terve a spanyolokra es az estere...Vegul csatlakoztam az ossznepi vacsorahoz es meglepo modon igazan jol ereztem magam!! El is fogyott par uveg vorosbor es valami nagyon finom helyi palinka, ami szolobol volt, de gyogynovenyeket is tartalmazott!!

A szallason volt lehetosegem tovabba megismerni egy rendkivul erdekes embert!! Egy Holland ferfi...mar onmagaban az nagyon erdekes, hogy az edesapja felig spanyol, felig francia, az edesanyja felig nemet, felig holland!! A csalad egyebkent Amsterdamban el! Tiszta globalizacio! A srac "csak" 6 nyelven beszel, hisz ez ebben a csaladban alap...hollandul, spanyolul, franciaul, nemetul...persze angolul es meg egy picit olaszul is.. a nagyszulok francia orszagban es nemetorszagban laknak :-))) Hihetetlen...a srac persze diplomata...mi lenne mas ennyi nyelv tudassal!! Lehet megis csak jok valamire ezek a kulturak kozotti hazassagok...

De nem akarmilyen diplomata! Haborus konfliktus kezelo diplomata! 2003-ban 8 honapig Irakban volt a katonak kozott a veszely zonaban, majd 2005 Afganisztan, majd Del-Afrika...most egesz nyugdijas meloja van mindezek utan, mert haborus konfliktusokat vizsgalnak ki es terjesztik Haga ele azokat, hogy igenyelnek e kivizsgalast stb...

Hihetetlenul erdekes volt beszelgetni vele!!! Ritkan van lehetoseg ilyen emberekkel talalkozni!! Hat ITT van!! Leonbol kezdte a Caminot es csak 10 napig setal...mert ugye sok a haboru... es dolgoznia kell...

Szoval igazan erdekes es tartalmas este volt! Nem bantam meg, hogy megalltam! A vegere ugyan mar 10 horkolo ferfival aludtam egyszobabn...de nem zavart! Mar egesz megedzottem...es mindenki rajtam nevetett, ahogy a kis elemlampammal korbevilagitottam a teljes agyat, hogy nincsenek e BED BUGSOK...egyebkent nagyon megnyugtatott, hogy a fiuk nem foglalkoztak a kerdessel, igy valahogy en is megnyugodtam es a korulmenyekhez kepest jol aludtam :-))

1 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök annak, hogy ilyen jól kikupálódtál kapcsolatépítésből!!!! Pedig úgy indultál, hogy nem fogsz te beszélgetni senkivel,nem azért mész:)!!!
    De így sokkal jobb, mert tényleg izgalmas embereket ismersz, meg, olyanokat akikikel máshol nem igen találkoznál!!!

    Pusza, Kriszta

    VálaszTörlés