2010. november 12., péntek

18-19 nap

Csodas napok voltak....

A leoni szallason a tomegszallas ellenere kifejezetten jol aludtam! Kezdek hozza szokni ehez a feelinghez..lassan mar nem is zavar hogy "csak" 20 masik ember alszik mellettem..Erdekesek ezek a szallasok egyebkent, sok szallas, mint ez is adomany alapon mukodik es egyebkent ingyenes! A legdragabb szallas is 10 eur, de atlagban 0-8 eur kozott vannak...vannak nagyon helyesek es vannak kevesbbe..altalaban az ingyenes szallasoknal erdemesebb fizetosbe menni, mert azokat jobban rendben tartjak! Bar ilyenkor telen, sokszor nincs valasztasi lehetoseg...mint itt Leonban is, csak ez az egy nyitva levo szallas volt!

Ez egy egyhazi szallas es az apacak nagyon szepen tisztan tartottak! Ami igazan meglepo volt, hogy reggel, reggelivel, friss kaveval ebresztettek minket es ez nagyon jol esett! Sok fizetos szallason meg plusz 3-4 eur-t elkernek a reggeliert...ingyenes szallason pedig ilyennel meg nem talalkoztam..megprobalok fenykepeket felrakni a szallasokrol, hogy lassatok milyenek..a matracokon lepedo es parna szinte mindig van! De ki tudja milyen gyakran cserelik oket...en leloptam az egyik szallason a parnarol a huztatot (zarandokkent igen ellitelendo modon :-) ), kimostam es minden szallason rahuzom a sajat huzatom a parnara! Ez a biztos!! jol bebujok a halozsakomba, igy biztos nem erintkezem semmivel :-))

A reggeli utan frissen, fitten kipihenve neki indultam az aznapi tervezett 20 km-nek. A szallasokat egyebkent altalaban reggel 8-ig el kell hagyni igy nem nagyon van lehetoseg lustalkodasra!

A taj meg itt is eleg kietlen volt, igy latvanyban szegeny, sivar szakaszon setaltam vegul!! Es HOS voltam!!! KIGYALOGOLTAM a varoson keresztul Leon kulvarosabol...es nem szalltam fel a buszra!!! Hiszen megigertem! Nincs tobb buszozas!

Tudjatok miert nem szeretek a varosban gyalogolni? Egyreszt, mert semmi feelingje nincs a varosban, ipari teruleteken valo gyaloglasnak, tovabba az aszfalton gyalogolni nagyon rossz! Tonkre teszi az egyebkent is kikeszult izuleteket, valamint annyira ciki ebben a szakadt tura style-ban nyomulni a varosban a nagy hatizsakkal! Isszonyu vacakul erzem magam, amikor a tobbi no magas sarkuban, csini-bini-ben, farmer, bordzseki, smink, retikul...en meg ebben a tura cucc-ban...na neeeeem!!! Legszivesebben menekulnek...ezert jo inkabb gyorsan kibuszozni es a tehenek kozott meg a kis falvak lakoi kozott meg menno is a tura cuccom...

Szoval gyalogoltam 20 km-t..a vege mar nagyon fajdalmas volt! Nagyon faj a sarkam!! Azt hiszem az a kis husi, ami a csont es a fold kozott van, keves erre a sok gyaloglasra...es nem vedi elegge a csontomat....apukam szerint begyulladt. Lehet! De most ezzel mit tudok tenni? Pihentessem..OK..koszonom!!

Jaj el is felejttem! Az uton, Leon kulvarosaban meglattam egy masszazs szalont! Csak ugy megerzesre bementem...es volt hely...igy feltoltodeskent egy jo feloras talpmasszazsal jutalmaztam meg magam a varosbol valo kigyaloglasert :-))

Majdnem 4 ora volt mikort elertem a celallomast!

Nem meseltem meg arrol, hogy itt Spanyolorszagban egyaltalan nem egyszeru "csak ugy" elelemhez jutni!

A napok ugy reggel 6 koruli ebredessel kezdodnek, hisz 8-ig el kell hagyni a szallast! Ekkor meg a boltok az adott kisvarosban zarva vannak, max egy-ket bar van nyitva, ahol kavet, croassiont lehet kapni!

Mire az ember a 6-8-10-12 km-re levo legkozelebbi helysegbe er, ugyan mar nyitva vannak a boltok, de senkinek sincs kedve bevasarolni azert, hogy utana plusz 2 kg-t cipeljen a hatan meg 10-15km-en keresztul!

Szoval egy kis pihi, kave vagy tea es folyt kov..mire a kovetkezo helysegbe erunk mar minden de minden zarva, hiszen itt 1-4 kozott szieszta van!!!

Csak a barok, ettermek vannak nyitva, ahol ilyenkor 3 fogasos ebed menuket lehet kapni 10 eur-ert! Amikegyebkent nagyon jok es kiadosak!

Ha az aznapi tav hosszu, akkor ilyenkor meg nem eszik az ember, hiszen teli hassal nem jo gyalogolni! Ha rovid, akkor pedig igyekszik meg 4 ora elott odsa erni, hogy kapjon enni, mert utan legkozelebb csak este 7-8 kozott lehet enni kapni, addig ugyanis minden etterem bezar! Ha a vegcel esetleg egy egesz pici falu (sok esetben igy van) ahol nincs kisbolt csak egy bar, akkor igen nagy gondban van az ehes es fardt zarandok, ha mondjuk 4.30-ra er oda, mert este hetig felejtse el, hogy barmit is eszik, max egy-ket szendvicset a helyi barban!!

En 20-25 km gyaloglas utan egyszeruen keptelen vagyok este 7-8-kor neki indulni vacsorazgatni!! Igy olyan helysegekben ahol nincs kisbolt, sokszor kenytelen voltam azzal a par szendviccsel beerni este 5 kor es nyolckor mar aludtam, mint a bunda!

Egyebkent nagyon egeszsegesen elek itt!! 6-kor keles, kave, indulas 8-kor! Igyekszem negyig beerni a celhoz es egy kiadosat ebedelni amiutan mar nem eszek este semmit! Irany a szallas, furdes, internet, tarsasagi elet es 8 korul, legkesobb 9kor alvas!! Ha negy utan erek be a szallasra es van kisbolt, akkor veszek valami sznedvicset vagy tesztat fozok, ha pedig bolt sincs es 4 utan erek be, akkor marad a szendvics a barban, mert en keptelen vagyok este 7-kor vacsorazni indulni!!

Szoval este 6 utan no kaja, sok sport a friss levegon, koran fekeves!! kell ennel tobb?? ja es sok vorosbor :-)) Es kepzeljetek amiota itt vagyok nem cigizek...szerintem en le is szokom teljesen ugy dontottem!!

A fentiek ismereteben igy igyekszem 4 elott celba erni! Igy volt ez ezen a napon is! Az utolso par 100 metert mar igen sietve tettem meg, hogy meg kapjak enni a helyi barban :-) A rohanas kozben egy tunderi szallas elott mentem el es megfogadtam, itt alszom!

Ebedem utan vissza is mentem a kinezett szallasra!! Egy csoda volt!!! Mivel nem volt a szallasnak konyhaja, tobben masik szallason aludtak es csak en voltam aki ezt valasztotta! A szallas gondnoka, igy ugy dontott, hogy nem a 30 fos nagy szobaba aludjak, hanem a 2 agyas kisszobab ugyan azert a 7 eur-os arert (ami egyebkent 20-30 eur lenne), mivel most ugy sincs itt a fonok es az sokkal melegebb es kenyelmesebb :-))

A szallasnak volt egy tarsalgo resze is, ahol volt egy csodalatos kandallo!!! BEGYUJTVA!!! Elotte egy kenyelmes fotellal!! A gondnok srac fustolot gyujtott, a haterben szolt am AMELIE csodalatos eletenek filmzeneje en ultem a kandallo elott egy pohar borral, hallgatam a zenet ereztem a fustolo illatat es egyszeruen nem hittem el.....annyira csodalatos volt!!! meg egy konnycsepp is kicsordult..

Itt vagyok eszak spanyolrszag kozepen egy vilag vege faluban es ez tortenik..ez az este egy ajandek volt!!

A gondnok srac Sergio egyebkent egy ujabb tortenet!! Chef..hivatalosan..a szallashely vendeg konyve csak arrol szolt, hogy milyen finomat ettek az ott alvok! En ezt sajnos kihagytam, mert ebedeltem, de nagyon halas volt, hogy nem kell egy fore foznie :-) cserebe csodas reggelit csinalt nekem masnap :-)))

Bejarta az egesz vilagot, nagyon jol beszelt ezert angolul, majd vissza tert spanyolorszagba, nem tudta mit kezdjen magaval es eljott vegigjarni a caminot!! majd itt ragadt...ut kozben felkertek gondnoknak es elvallalta!! Hihetetlen erdekes torteneteket meselt!! Kiderult a nemetek majusban es szeptemberben jarnak a caminora, mert "AZ UTIKONYV AZT AJANLJA" es egyebkent fel se neznek az utikonyvol, csak kovetik ami oda van irva :-)))) Az olaszok nyaron jonnek es kifejezetten csajozasi cellal :-)) na ezt semmilyen spiritualis konyv nem irja :-)) de mint kiderult ez a valosag! A sok mozgas utani megnovrekedett endorfin stb...szoval nem csak az onkereses zajlik itt...bar meg kell mondjam, hogy ebben a novemberi, nem tul felkapott idoszakban szerencsem van, mert hal isten ez az idoszak tenyleg tud a befele fordulasrol szolni!

Keves a zarandok, de azert vannak...nincs tomeg..nincsenek nemetek :-)), se csajozos olaszok :-)) se sok fiatal...mert nyaron allitolag nagyon sok a fiatal!! Most az atlag eletkor 35-40 korul van itt! De vannak 50 folottiek is boven!!

Szoval nagyon sok erdekesseget meselt az este folyaman! szep este volt! Es megkert, hogy ha loehet 9 elott ne ebreszem fel!!! na ezt nem kellett nekem ketszer mondani! Vegre egy hyely ahol nem kell 8kor elmennem, hanem tudok aludni!! Mjegbeszeltuk, hogy masnap friss kaveval es reggelivel ebreszt!! 12 orat aludtam :-)

Olyan reggelit kaptam....tukortojas, bacon, friss kenyer, rukola salata....es 2 liter kave :-)))

Gyonyoru napsuteses ido lett, 20 fok es mar nem is fajt a sarkam!! Az ut meg mindig eleg sivar latvanyban! Kukoricasokon vezetett keresztul! Amik biztos tele voltak BEKAVAL!! Es sehol egy masik zarandok...Igy igyekeztem szigoruan az ut kozepen haladni, nehogy a kukoricasbol kiugorjon egy ALLAT!! Mindig felek ezeketol az allatoktol...

15 km utan volt egy telepules, ahol volt etterem, kisbolt es egy nyitott szallas! Mivel 3 ora korul ertem oda, biztos, ami biztos megebedeltem!

Sergio a 2km-rel arebb levo telepulesen ajanlott egy uj szallast! Gondoltam, annyit meg teli hassal is lesetalok, ha kell! Mivel az egy uj szallas volt, nem volt benne az utikonyvekben! Igy ott biztos egyedul lettem volna!! Ez a szallas meg fullon volt...nem tul szep szallas..nem tudom jol dontottem-e, de ugy dontottem  nem megyek tovabb! Ez most biztos! Teli a hasam! Es itt van egy kis tarsasag! 2 napja nem talalkoztam zarandokokkal! Legalabb elek egy kis tarsasagi eletet! Ugyhogy megkaptam! 4 spanyol ferfival alszom egy szobaba egyeduli nokent ....:-) szep estem lesz ....es eleg koszos a szallas...remelem no BED BUGS.. kiderult az egyik szallason ahol aludtam voltak...de engem nem csiptek meg!!

Sergio roluk is sokat meselt...ez valami allat, ami a 2. vilaghaboru alatt kihalt es most jelent meg ujra!! Allitolag mar a New York Times is irt rola!! Mert new York is teli lett vele!! A meleget es a magas sztesztoszteron szintu vert kedvelik!! Foleg a fiatalokat es persze az olaszokat :-)) csipik meg....ugy latszik nekem nem magas a sztesztoszteronom :-))

Ma be kell vasarolnom! Pentek van! Es hetvegen meg azokon a telepuleseken, ahol van is kisbolt, az is zarva van...szoval biztos ami biztos inkabb cipelek plusz 2kg-t mint, hogy hetvegere ehen maradjak :-))

2 megjegyzés:

  1. Te drága jó istenem, csak most látom igazán milyen hosszú úton jársz - tegnap kaptam meg a képeslapot!!!! Nagyon-nagyon köszi, iszonyúan örültem neki!!!
    A reggelid pedig egyenesen királyi a kép alapján:)
    De a szállások, még így kép alapján is elég bizarrnak tűnnek...:(
    De sebaj, a kandallós élmény tuti kárpótolt mindenért!
    Pusza, Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Eszterem! Szerntem ezek a riasztó kis bogarak,a poloskák lehetnek!Olvastam, hogy New York is keményen küzd ellenük!
    Valóban kellemetlen kis dögök, tényleg jobb, ha elkerülöd őket!
    Szuper lehet, naponta, érdekes embereket megismerni és természetesen óriási dolog a saját határaidat feszegetni és jó döntéseket hozni!még mindíg drukkolok Neked és gondolatban Veled vagyok! Kitartás, puszi: Kati
    Ügyes vagy, jól csinálod!!!Így tovább,

    VálaszTörlés