2010. november 3., szerda

8-9 nap

Mozgalmas par nap volt!

A Villatuertai "Beke szigete" nem veletlenul kerulhetett az utamba, mert szuksegem is volt a feltoltodesre az elkovtekezo idoszakra! A szallasrol elindulva az ut egyik legszebb, de egyben  eddigi legnehezebb napja kezdodott, amit akkor meg nem sejtettem.

Nem irtam meg mindezidaig az idojarasrol! Igazan szerencses voltam eddig! Az elso par napban csodalatos napos, igazi oszi kirandulo idom volt, majd esot jeleztek, ami volt is, de foleg ejszaka. Igy csak a sar okozott gondot napkozben, esetleg a borus, kodos ido, de jelentos problema nem volt!

Itt leirnek azert egy kis tortenetet az angyalokrol :-) A Villatuertai csoda szallas elott 3 km-rel, az egesz nap felhos, borus idojaras kezdett egyre ijesztobb lenni! A vihar elotti fenyek, a felhok, a taj, csodalatos volt ugyan, szamos fotot is keszitettem, bar szerintem sajnos nem tudjak vissza adni a latvanyt...de a gondolat, hogy zuhogo esoben kell gyalogolnom rettenetesen megremisztett! Es ekkor mintha valaki hatulrol el kezdett volna tolni, olyan sebessegre kapcsoltam, a 10 kilos hatizsakkal a hatamon, amin meg en is meglepodtem. Az uton mas zarandokok is voltak! Mindenkit lehagytam es vegul meg az eso elott 5 perccel sikerult is beernem a szallasra, igy megusztam, hogy borig azak! Biztos, hogy vedoangyalkam aktivizalta magat es tolt hatulrol, mert en ilyen sebessegben ekkora sullyal mar legyalogolt 17 km utan keptelen vagyok haladni!!

Az ezt koveto napon meg is volt a hatasa ennek a 3km-es gyors gyaloglasnak.Mar par kilometer seta utan ereztem, hogy tuleroltettem magam az elozo nap!

Az esett arra is radobbentett, hogy mennyire nem vagyok felkeszulten felszerelkezve az esore! Masok professzionalis esokabatokkal, vizallo cipokkel, hatizsak vedokkel voltak ellatva, mig en csak egy par obiban vett egyszer hasznalatos esokabattal, amirol kiderult hogy kicsi...A cipommel egyebkent semmi gond nincs, mindaddig amig nem kezd el esni az eso..azzal is szembesultem, hogy nem veletlenul magas szaruak a tura bakancsok, mert a sarban majdnem ott maradt egy parszor a cipom, ami persze miert is lenne magas szaru...ennyit az onfejusegrol es a tapasztalatok hianyarol...meg fogadtam, hogy amint tudok bevasarolok kello felszerelest eso esetere, mert ez igy nem jatek..

Folytatva a 8. nap esemenyeit......

Az indulast kovetoen, koszonhetoen ennek a napok ota esos, kodos idonek reggel csodalatos latvanyban volt reszem! Szivarvanyok...tobbfele is..a mezokon, hegyeken keresztul, a kolostor romjai felett..es olyan fenyek!! Ugy sajnaltam, hogy nem vagyok profi fotos...olyan csodalatos lett volna vissza adni azt a latvanyt!! A kis automata gepemmel bohockodtam egy parat, de ketlem, hogy azt a csodat vissza tudna adni, ami ott volt a kora reggeli orakban a szivarvanyokkal es a vihar utani fenyekkel...

Egyik amulatbol a masikba estem! Es kezdtem magam ugy erezni, mint a lany az Oz a csodak csodaja meseben...bar azt a meset sose szerettem, nem is emlekszem igazan mirol szolt, mert mindig feltem a Nagy varazslotol...de itt is sarga nyilak jelzik az utat..tehat csak "mindig a sarga uton" es setalok a szivarvany alatt es lehet, hogy nem a badog ember, meg a szalma ember, hanem a maltai kalandorlany meg az angol szakacs csapodik hozam, de a tortenet lenyege egesz hasonlo kezd lenni. Tudja valaki mirol szol az a mese?? Csak ne talalkozak, azzal az ijeszto hangu varazsloval, mert attol 15 evvel ezelott is kikeszultem...

Ezen az utszakaszon volt talalhato az a hires fali kut is amibol bor folyik viz helyett! Csodalatos volt! :-))

Es a legregebbi Navarrai templom, amit a 11 szazadban epitettek, kifejezetten a zarandokok szamara. Az ott dolgozo Veremundo apat volt az elso, aki egesz eletet a zarandokok vedelmezesere forditotta, szente is avattak es o lett a zarandokok vedoszenteje!

November 1-je volt, mindenszentek! A templom ritkan van nyitva es mise csak vasarnap vagy unnep nap van benne akkor is naponta egyszer! Es mindenszentekkor, pont akkor ertem ehhez a zarandokut kapcsan meghatorozo jelentosegu templomhoz, amikor a mise kezdodott!!!! Olyan csodalatos volt! Olyan hihetetlen! Megkaptam az utravalomat a fentiektol!! Erre aznap szuksegem is volt, mint kesobb kiderult!

Az utikonyv szerint aznapra eloirt penzum 27 km lett volna. Ebbol 12 km piheno hely es megallasi lehetoseg nelkul az ut masodik feleben. Mivel ismerem a hataraimat, tudtam, hogy ez nem fog menni! Habar mar ket napja 20 km-eket gyalogolok, de nem 27-et es nem 12 km-t megallas nelkul es egyebkent is ereztem az elozo napi futas hatasat is. Igy ugy dontottem, hogy feluton megallok aludni! Csak lesz ott egy szallas vagy barmi ahol alhatok! HAT NEM VOLT!!!!!!

Pusztan egy nyitott bar volt az egesz faluban! A labaim fajtak, mogottem volt mar 15 km, az esofelhok gyultek, fujt a szel, hideg volt, faradt voltam, es elottem 12 km a semmi kozepen szallas, megallohely, telepules nelkul!!

A telepulesen volt egy busz megallo! Megint egy dontes! Neki vagjak? Buszra szaljak? Nem vagyok egy mazohista tipus, de ugy gondoltam, azert ez mar megiscsak tulzas lenne...igy egy nagy levego, plusz egy nagy tal sult krumpli utan ( sose lehet tudni, a biztos ha tele a pocak) elindultam!

Isszonyatos volt! Fujt a szel, szemerkelt az eso, hideg volt. Mar az elso par kilometer utan isszonyuan fajt minden. Ez volt az a pillanat amikor ostoroztam magam, hogy nem hoztam az MP3 lejatszomat, mivel ugy gondoltam, ennek az utnak epp ez a lenyege, hogy az ember a gondolataiba merulve roja a kilometereket!

Na persze...de azert nem art ha ilyen extrem esetekben van hova nyulni, hogy a figyelem elterelodjon a kulso korulmenyekrol es a sajgo labakrol...vegul jobb hijjan enekelni kezdtem...persze jol korulneztem, hogy nem latja vagy hallja ezt a csodas musort senki sem, de se kozel se tavol egy lelek sem..csak en , a semmi, az eso, a szel es a mezo...szuper...a tobbi zarandok mar reg elorebb volt aznap..en voltam csak lemaradva mint a boravalo!

Miutan Draga szuleimtol, nagymamamtol illetve az iskolai taborokban tanult osszes dalbol kifogytam az eltartott egy jo 5 km-ig...es igazan sokat segitett! Meg jo kedvem is lett tole! Most mar ertem miert enekeltek az uttorok, es a katonak is miert beszelnek meneteles kozben...tenyleg segit....de keves dalt tudtam..nem tartott ki 12 km-ig...es elkezdett szurkulni...mar lattam magam elott, ahogy edesapamtol kapott vadasz zseblampaval-ami mellesleg a vernyomot is kimutataja :-)- felszerelkezve hogyan baktatok egyedul az esoben, a sotetben, a semmi kozepen!!

Rettenetesen sajnaltam magam!! Es a kovetkezo kanyarban meglattam a celt! Meg sotetedes elott a szallasra ertem 27 km!!!!!!!!!! gyaloglass utan!!

Annyira faradt voltam, hogy az etvagyam is elment, nem is vacsoraztam!! Hal isten a szallason lehetett kapni bort! Igy fel liter bor ures gyomorra valo elfogyasztasa utan, ugy aludtam a zsufolt tomegszallason 5 horkolo ferfival korulveve, mint a bunda!! Reggel kerdeztek a tobbiek, hogy tudtam-e aludni, mert, hogy ok, nem tudtak, es remes volt az ejszaka a horkoloktol..en semmit nem erzekeltem az egeszbol!!! Akinek alvas problemaja van,annak javaslok 6-7 kor setat a margitszigeten es fel liter vorosbort! Garantaltan hatasos :-)

A Villatuertai szallason es ezen a szallason is egyutt aludtam a genfi tunderi hazasparral es Michallal az angol cheffel! Nagyon megszerettem oket! Olyan nyugalmat araszto szemelyisegek voltak! Reggel azonban azt hiszem orokre elbucsuztunk egymastol! Tudtuk, ok el fognak hagyni engem, hiszen masnapra is kb 30 km-es tavot terveztek es en ezt a tempot nem tudtam tartani...olyan szomoru ez...mint az eletben! Emberek csapodnak hozad es tunek el melloled...sajnaltam! Es tudtuk, hogy ennek igy kell lennie! Elbucsuztunk es mindenki ment tovabb a maga utjan!!

A 9. nàpra rovid tavot 10 km-t terveztem az elozo nap eroltetett menetet utan! De elerve a 10 km-re levo szallast meglepo modon meg nem voltam faradt...hat neki indultam a fennmarado 10 -nek is es sikeresen lesetaltam az aznapi tervezett 20km-es tavot!

Egy rettenetes szallason toltottem az ejszakat egy rettenetesen unalmas kisvarosban!

A nap esemenyeihez meg az is hozza tartozik, hogy indulaskor kidobaltam minden felesleges dolgot a hatizsakombol, koztuk a 2,5 kilos halozsakomat is (felbatorodva azon, hogy kb 20 km-re voltam a kovetkezo nagyvarostol, ahol tuti van tura bolt)! 5 kiloval lett igy konyebb a zsakom es az eletem...Milyen fura az ember..a megkonyitett zsakot a delutan folyaman jol telepakoltam ujra...vettem majkremet, spagettit, paradicsomszoszt, kremet, mivel most olyan konnyu a zsakom...

Az eletben is ezt csinaljuk..mikor egy tehertol nagy nehezen megszabadulunk, rogton felveszunk egy ujabbat..nehogy veletlenul is konnyu legyen..csak most nem halozsaknak hivjak, hanem spagettinek...pedig eddig tokeletesen megvoltam, ezek nelkul is...

A szallas egy oreg kolostor epuletben lett kialakitva! Baratsagtalan volt, koszos es felelmetes! Elojott a BED BUGS param is! Azt hiszem , a kozelgo nagyvaros miatt , ez az a pont, ahol mindenki megszabadul a nehez halozsakjatol, mert a szallason is ott hagytak 2 halozsakot is a korabbiak...

Mivel csak 3 -an aludtunk ezen a szallason, igy jutott egy nekem is...de nem voltam nyugodt attol, hogy egy idegen halozsakot, amit ki tudja ki, hol, hogyan hasznalt, kell alkalmaznom...de megis tobb volt mint a semmi...vegul is, akar angyali ajandeknak is tekinthetjuk...ha mar ilyen vaganyan kidobtam a zsakomat reggel...Szoval egy Bed Bugs paraval, halozsak paraval es szellem paraval eltoltott ejszaka kovetkezett az odon szallason...

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus teljesítmény - 27 km....! Nem semmi! És tényleg megérdemledaz a fincsi kis vörösbort!
    Egészségedre! De azért máskor egyél is valamit mert a végén még elfogysz, de ami fontosabb szükséged van az energiára!!!
    Attól pedig, hogy emberek jönnek és mennek, ne légy szomorú, mert ha dolgod van velük úgyis az utadba kerülnek még!
    A BED BUGS-okkal meg ne is foglalkozz - ez csak városi legenda:) - remélem!
    További napsütéses szép utat!
    Pusz, Kriszta

    VálaszTörlés
  2. KRISZTAM!! Olyan jol esik, hogy mindig irsz!! PUSZIK

    VálaszTörlés